راهنمای خرید

معرفی ظروف غذاخوری Bone China

یکی از پر مصرف ترین لوازم پذیرایی در هر خانه، ظروف غذاخوری هستند.

معمولا هر خانم خانه داری یک یا دو دست سرویس غذاخوری اضافه و با کیفیت مرغوب تر به جهت پذیرایی از مهمان دارد. سرویس های غذاخوری انواع متفاوتی دارند اعم از آرکوپال، چینی پرسلین، آرکوپیرکس و چینی استخوانی که در این مطلب به معرفی و بررسی سریچینی استخوانی میپردازیم.

 

معرفی ظروف بن چاینا:

 

رایج ترین نوع سرویس های غذاخوری، ظروف چینی پرسلین میباشد.این روزها چینی استخوانی به عنوان باکیفیت ترین نوع چینی مورد استفاده برای ظروف غذاخوری در نظر گرفته می شود و برای استفاده روزمره و مناسبت های خاص به دلیل استحکام، دوام و عمدتاً مقاومت در برابر خط و خش و زیبایی خیره کننده ای که دارند؛ مناسب است.

در حدود 200 سال پیش برای اولین بار این ظروف در انگلستان تولید شد و در حال حاضر کشور چین بزرگترین تولید کننده چینی استخوانی در جهان بوده و پس از آن نیز دیگر کشورهای موفق در این زمینه را میتوان هند، بنگلادش، سریلانکا، اندونزی و تایلند دانست.

  • ویژگی های اصلی ظروف “چینی استخوانی” :

 

نحوه ساخت اولیه:

 

یکی از تمایزهای اصلی بن چاینا نسبت به چینی پرسلین در نحوه ساخت و حرارت دادن آن است. در تولید بن چاینا محصول دو بار حرارت داده می‌شود اما چینی پرسلین یا چینی معمولی تنها یک بار فرآیند حرارت دهی را پشت سر می‌گذارد. همچنین ظروف بن چاینا فاقد سرب و کادیوم بوده و از این رو هیچ ضرری برای بدن انسان ندارند.

 

وزن:

ظروف بن چاینا نسبت به چینی پرسلین سبک تر هستند. علت این موضوع استفاده از خاکستر استخوان در مواد اولیه این ظروف میباشد. همین امر باعث شده تا علاوه بر زیبایی و طرح های جذاب این ظروف، بدلیل سبک تر بودن نیز از محبوبیت بالایی برخوردار باشند.

 

تفاوت در رنگ:

رنگ چینی‌های بن چاینا در مقایسه با چینی پرسلین گرم‌تر و شفاف‌تر است و لوکس‌تر به نظر می‌رسد. این چینی‌ها دارای رنگی صاف و یکدست و شیری رنگ هستند. همچنین از نظر مقاومت نیز این چینی‌ها استقامت بیشتری دارند.

استقامت:

 

به دلیل وزن کم و نیمه شفاف بودن، ظروف بن چاینا شکننده به نظر می‌رسد. اما جالب است بدانید که این ظروف نسبت به سایر ظروف مشابه (پرسلین) از استقامت بیشتری برخوردارند.. مقاومت بالا در کنار زیبایی و ظرافت بن چاینا را به یک گزینه عالی و مطلوب برای پذیرایی تبدیل می‌کند.

این ظروف برای استفاده روزانه مناسب هستند و همچنین به دلیل ظرافت در ساخت و زیبایی می توان به عنوان ظروف پذیرایی در هتل‌ها، سالن‌های غذاخوری و…از آن ها استفاده نمود.

 

برای مشاهده مدل های بن چاینا در خانه سام کلیک کنید.

همچنین میتوانید جهت مشاوره خرید و هر گونه پرسشی در مورد خرید ظروف غذاخوری با شماره تماس 02126702670

واحد فروش اینترنتی تماس حاصل فرمایید.

همچنین جهت خرید حضوری از طریق این لینک میتوانید به 6 شعبه حضوری خانه سام در سراسر کشور مراجعه نمایید.

3 دیدگاه در “معرفی ظروف غذاخوری Bone China

  1. باران گفت:

    هیچ آشنایی با این چینی ندارم.
    من فقط زرین استفاده کردم..

    1. چینی زرین از نوع چینی پرسلن هست و نسبت به بون چاینا کمی سنگین تر. اما تنوع مدل خیلی بالایی دارن.

  2. ناشناس گفت:

    سلام خیلی قشنگن مخصوصا برای جهیزیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *